رژیم غذایی مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ایی

رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل مصرف حجم بالایی از میوه‌ها، سبزیجات و غلات، مصرف متعادل محصولات دریایی و مقدار بسیار کمی گوشت و فراورده‌های لبنی است. منبع اصلی چربی در این رژیم روغن زیتون است.
رژیم غذایی مدیترانه‌ای از مشکلات و بیماری‌های شایع در دوران سالمندی و پیری زودرس جلوگیری می‌کند دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است و در بهبود عملکرد مغز در دوران سالمندی تاثیر به‌سزایی دارد و به تمرکز، جهت‌یابی، تقویت حافظه و محاسبه در سالمندان کمک می‌کند.همچنین از بروز بیماری‌های شایع در دوران سالمندی، بیماری‌های شناختی، بیماری آلزایمر و کاهش اعتماد به نفس جلوگیری می‌کند.

مزیتی که رژیم مدیترانه ای برای سلامتی دارد عبارتند از:

مبارزه با التهاب

ماهی های آزاد مانند سالمون، ماکارل و تن سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که باعث کاهش التهاب می شوند.

تقویت پوست

امگا ۳ موجود در ماهی سلول های پوست را قوی و منعطف می کند.

کاهش درد

ترکیبی در روغن زیتون به نام oleocanthal وجود دارد که اثر مشابهی مانند ایبوپروفن و آسپرین دارد.

کاهش ریسک ابتلا به سرطان

رژیم غذایی مدیترانه ای خطر ابتلا به سرطان رحم و سینه را کاهش می دهد.

حفظ سلامت قلب

تحقیقات اخیر نیز نشان می دهد، بانوان که از رژیم مدیترانه ای تغذیه کرده اند ۲۵٪ کمتر احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را دارند. در طول ۱۲ سال،‌ محققان بر روی بیش از ۲۵۰۰۰ زن که از رژیم غذای مدیترانه ای بر پایه گیاهان، چربی های سالم و روغن زیتون (گوشت و قند کمتر) استفاده می کردند، متوجه شدند که این سبک از تغذیه باعث کاهش التهاب شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی را کاهش می دهد.

افزایش بهره وری حافظه

خوراکی های حاوی آنتی اکسیدان، مانند مغزها و روغن زیتون باعث تاخیر در زوال عقل می شود.

افزایش طول عمر

خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی میوه ها، سبزیجات و روغن زیتون به روند مبارزه با آسیب های اکسیداتیو مرتبط با پیری کمک می کند.

کامنت بگذارید

Scroll
سبد خرید شما
جمع کل: 0ریال  (0 مورد)
محصولی در سبد خرید وجود ندارد.
مشاهده محصولات
NEW