نه راهکار برای لاغری شکم

9 راهکار برای لاغری شکم

1. کالری روزانه را کم کنید.

هرچه بیشتر انرژی مصرف کنید، کالری بیشتری می سوزانید. کالری هایی که مورد استفاده قرار نمی گیرند به عنوان چربی ذخیره می شوند. با دریافت کالری کمتر و استفاده بیشتر از انرژی، چربی های ذخیره شده را بسوزانید.

2. برای لاغری شکم مقدار وعده های غذایی را کاهش دهید.

مقدار روغنی که برای پخت و پز استفاده می کنید را اندازه گیری کنید.
روغن و سس هایی که برای سالاد استفاده می کنید را کاهش دهید.
از ظرف کوچک تر استفاده کنید.
آرام تر غذا بخورید و تا 20 دقیقه بعد از غذا خوردن صبر کنید تا مطمئن شوید سیر شدید.
اگر در رستوران غذا می خورید نیمی از غذای خود را به خانه ببرید.
در مقابل تلویزیون غذا نخورید، چون ممکن است بدون اینکه متوجه شوید، پرخوری کنید.
تراکم غذا را نیز در نظر بگیرید. برای مثال یک فنجان انگور حاوی 100 کالری است، اما یک فنجان کشمش حدود 480 کالری دارد. سبزیجات و میوه های تازه سرشار از آب و فیبر هستند، بنابراین کمک می کنند بدون دریافت کالری زیاد احساس سیری کنید.

3. برای لاغری شکم از روش های کالری سوزی استفاده کنید.

بهتر است به جای ماشین برای تردد در سطح شهر، از پیاده روی یا دوچرخه استفاده کنید.
به جای آسانسور یا پله برقی در صورت امکان از پله ها استفاده کنید.
بعد از وعده های غذایی کمی پیاده روی کنید.
اگر کارتان پشت میز است سعی کنید هر یک ساعت برای مقداری پیاده روی یا کشیدن بدن، از جا بلند شوید.

4. استرس خود را کاهش دهید.

استرس باعث می شود ترشح هورمون هایی در بدن افزایش پیدا کند که عادات غذایی را برهم می زنند و میل به غذاهای شیرین یا شور را بالا می برند. احساس گرسنگی میکنیم و در نتیجه بیشتر غذا می خوریم و یا به سراغ غذاهای ناسالم می رویم که چربی های شکمی را افزایش می دهند.

5. به اندازه کافی بخوابید.

کم خوابی هورمون استرس را در بدن بالا می برد و باعث جمع شدن چربی شکم و کاهش میزان هورمون لپتین (کنترل اشتها) می شود و فرد به سراغ خوراکی هایی ناسالم مثل کیک، شیرینی، چیپس و … می رود.

6. فیبر بیشتری بخورید.

غذاهایی با فیبر بالا کمک می کند برای طولانی مدت احساس سیری داشته باشید و بدن را هم پاکسازی می کند و سطح کلسترون خون را پایین می آورد.

7. آهسته غذا بخورید.

هنگام غذاخوردن عجله نکنید تا غذایتان دیرتر تمام شود و دیگر میلی به خوردن بشقاب دوم نداشته باشید و مغزتان پیام سیری را دریافت کند.

8. غذایتان را خوب بجوید.

با این کار هم طعم و مزه غذا را بهتر درک می کنید و هم به هضم و جذب مواد مغذی در بدنتان کمک می کنید.

9. غذاهای تند بخورید.

سوخت و ساز بدن را بالا می برد و باعث می شود چربی و کالری بیشتری بسوزانید. علاوه بر آن غذایتان خوش طعم تر می شود و وزن بیشتری می سوزانید.

کامنت بگذارید

Scroll
سبد خرید شما
جمع کل: 0ریال  (0 مورد)
محصولی در سبد خرید وجود ندارد.
مشاهده محصولات