نحوه وزن کردن دقیق با ترازو

نحوه وزن کردن دقیق با ترازو

وزن کردن روزانه با ترازو در بیشتر موارد، غیر ضروری است.  اغلب منجر به افکار و رفتار وسواسی می‌شود. برای اکثر افراد ، وزن کردن بطور هفتگی مناسب خواهد بود.
بهتر است که همیشه خودتان را با یک ترازو وزن کنید. در این شرایط حتی اگر ترازو کاملا تنظیم نباشد. شما در مورد کاهش یا افزایش وزنتان نتایج دقیق‌تری به دست میاورید.

در شرایط عادی، همه‌ی ما در پایان روز، سنگین‌تر هستیم.  نه چاق‌تر! این اختلاف طبیعی، به این معناست که هر شخص می‌تواند در شب براحتی ۳ تا ۴ کیلو سنگین‌تر باشد. به همین دلیل، بهتر است همیشه در یک زمان از روز و ترجیحا در اول صبح وزن خود را با ترازوهای دقیق (زیکلاس مد) اندازه گیری کنید.

تاثیر لباس در وزن کردن

لباس‌ها می‌توانند تا ۴ کیلو وزن داشته باشند.  بنابراین برای دقت بیشتر، تا جایی که امکان دارد لباس کمتری بپوشید. و در هر بار وزن کردن با ترازوهای دقیق (زیکلاس مد) از همان لباس استفاده کنید.
از دست دادن ۲ کیلو از آب بدن در طول یک جلسه‌ی تمرینی یک ساعته، آسان است. بنابراین خودتان را با کاهش موقت وزنتان فریب ندهید. مگر اینکه میزان مصرف و دفع مایعات بدنتان را قبل و بعد از تمرین اندازه گیری کنید. آب، چربی نیست. و یک لیتر آب یا عرق دقیقا یک کیلو است.

اطمینان از اینکه ترازو روی یک سطح محکم مانند کاشی، چوب و بتن باشد از مهمترین نکات اندازه گیری وزن با ترازو میباشد.  در غیر اینصورت آنچه روی ترازو می‌خوانید، ممکن است صحیح نباشد.

در مورد خانم ها در دوره‌ی قاعدگی که معمولا بین ۲ تا ۷ روز در ماه است.  وزن به علت احتباس آب، بطور موقت بالا می‌رود. بهتر است که در طول این دوره، از وزن کردن خودتان با ترازو خودداری کنید.

کامنت بگذارید

Scroll
سبد خرید شما
جمع کل: 0ریال  (0 مورد)
محصولی در سبد خرید وجود ندارد.
مشاهده محصولات